neděle 24. dubna 2016

Na islamisty platí jen síla. Vtrhnout do země, vše zničit a varovat, že příště bude ještě hůř

Uznávaný americký expert radí inspirovat se u Mohameda

Foto: Jan Rychetský
Popisek: Americký odborník na politický islám a autor řady knih Bill Warner

Odmítáme studovat a znát islámské válečné doktríny, a proto nejsou války Západu s islámskými zeměmi úspěšné. Je zde ale jedna cesta, jak mohou muslimové začít respektovat káfiry. Obrovská válečná síla. Vtrhnout do země, zničit vše, co lze, o ničem nevyjednávat a odejít s poselstvím: Příště bude hůř. Takhle drsně hovoří v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz americký expert na politický islám Bill Warner. Všechno to prý vyčetl ze života Mohameda.

Jste autorem knih o politickém islámu, které byly přeloženy do patnácti světových jazyků. Přitom je vám vyčítáno, že nemáte žádné teologické vzdělání a pracujete pro židovsko-evangelické organizace. Můžete se k tomu vyjádřit?
Ano, mnoho lidí mi vyčítá, že jsem náboženství na univerzitě nestudoval. Nicméně jim říkám, že mým profesorem je Mohamed a děkanem Alláh. Umím číst, kriticky myslet a psát. Chcete mi říct, že když si přečtu biografii o Mohamedovi, tak jí neporozumím? Nebo že když si přečtu o jeho životních incidentech, tak je nepochopím? To snad ne! To je přece zcela absurdní. Ke druhému obvinění musím s lítostí říct, že ty židovsko-evangelické organizace mi ještě nezaplatily a šek jsem od nikoho také neviděl. Jestli se ztratil někde v poště, stále na něj čekám.
Nicméně kdybyste studoval teologii, mohl byste texty lépe vyhodnotit. Nemyslíte si to?
Křesťanství jsem studoval, když mi bylo šestnáct. Chodil jsem do třídy, kde jsme rozebírali Bibli. Studoval jsem buddhismus u velmi významného mistra, hinduismus, tóru a tak dále. Pečlivému porovnávání textů se člověk učit nemusí, na to musí být pečlivý a mít výdrž.
Můžete vysvětlit vaši teorii o dvou Koránech? Jednom náboženském a mírném z Mekky, druhém politickém a džihádistickém z Medíny. Jaký Korán si tedy nyní koupím v obchodě?
Určitě koupíte celý, ale nikdo už vám neřekne, které súry jsou z Mekky a které z Medíny. V mém Koránu jsem kapitoly uspořádal za sebou po časové ose, aby už nikoho nepletly. V běžném Koránu jsou totiž súry uspořádány tak, že to člověka zcela zmate. Korán má 114 kapitol. Některé jsou z Mekky, další z Medíny. Jejich ideologie se dost liší.
V USA jste označován za největšího z islamofobů. Neměl jste někdy problémy s muslimy, nikdo na vás nevyhlásil fatvu?
Když posloucháte, co říkám, tak víte, že mluvím jen o činech Mohameda. Když o tom pravdivě přemýšlíte, jde o jeden fakt za druhým. Nikdy mě žádný muslim nenapadl. Lidé, kteří na mě útočí, jsou apologeti, obhájci či omlouvači islámu.
Nicméně jak jste již několikrát prohlásil, například nenávist a násilí jsou v Koránu určitým způsobem skryty. Když je odkrýváte, mohlo by to právě muslimy dost štvát, nebo ne?
Osobně se snažím učit celý islám. Nicméně média a univerzity ukazují pouze jeho přívětivou tvář, takže učí poloviční pravdu o islámu.
Stále hovoříte o válce proti islámu, o informační či ideologické válce. Bude to stačit?
Pořád se hovoří o tom, že euroatlantická civilizace ztratila svou sílu, schopnost sebezáchovy. Jenže v tomto případě musíme být velmi opatrní. Prvním krokem je uvědomit si, že USA prohrály boj proti islámu všude, kde mohly, protože neznají ideologii nepřítele. Osobně bojuji poznáním, znám nepřítele. Mé znalosti chci předat mým lidem. Jak nepřítel přemýšlí a co asi udělá. To je má limitovaná funkce. Už asi nepůjdu do války. Je mi pětasedmdesát. Jednou jsem hovořil s mariňákem, který se zrovna vrátil z mise. Prohlásil: „Jsem bojovník. Je to má přirozenost. Mám rád to, co dělám.“ Přidal se k americkému námořnictvu, protože si myslel, že bude hrotem kopí. „Později jsem si uvědomil, že hrotem kopí jsou intelektuálové jako vy,“ dodal s tím, že lidé potřebují vědět, za co a proč bojují. Ten mariňák měl víc rozumu než kdekterý politik.
V Afghánistánu například opět vzrůstá moc Tálibánu...
Můžu jen zopakovat, co jsem říkal. Odmítáme studovat a znát islámské válečné doktríny. Je zde jen jedna cesta, jak mohou muslimové respektovat káfiry. Obrovská válečná síla. Takže bojovat proti islámským zemím je jednoduché. Vtrhnout do země, zničit vše, co lze, o ničem nevyjednávat a odejít s poselstvím: příště bude hůř. My bojujeme podivné války. Říkáme, že chceme být přátelé, pomoci zemi, přinést jí demokracii a dětem vzdělání. Oni si toho ale neváží, respektují jen jediné. Naprostou vojenskou převahu. Vím, že to zní velmi drsně, ale když chce někdo bojovat proti islámským zemím, takhle to bude fungovat. Ale to není žádná moje úchylka, nejsem monstrum, jen jsem si přečetl o Mohamedovi.
Občas hovoříte o finančním džihádu, který vede Saúdská Arábie exportem wahhábismu. Nemyslíte si, že USA tuto formu džihádu přehlížejí, protože u vás zvítězily na plné čáře touha po penězích, nenažranost a sobectví?
Má práce má smysl i proto, že mnohé vlastně překvapím, že máme nepřítele, kterým je politický islám. Někteří lidé si to totiž nemyslí. Nicméně se jim to budu snažit opakovat. I ve své limitované funkci tím mohu hodně dosáhnout. Pracuji 364 dní ročně a beru si jeden den volna. No dobrá, teď vtipkuji, ale svou práci beru vážně. Snažím se zachránit svou civilizaci. Vzdělávám lidi. Mí vnuci a vnučky toho nejspíš udělají mnohem více, ale já jim připravuji podmínky.
Americký politický teoretik Samuel Huntington napsal knihu Střet civilizací. Dochází k němu?
Hovořím o civilizaci dobrých způsobů, která používá kritické myšlení a má zlatá pravidla pro důležité věci. Tuto civilizaci je třeba bránit. Amerika, Evropa a ještě mnoho dalších národů a států jsou její součástí. Nejhorší věcí, kterou bychom mohli udělat, by bylo znásilnit naše principy. Naším zlatým pravidlem není, že si vezmeme vše, co chceme. Krást se nemá. Když mluvím o zlatých pravidlech, každý ví, na co myslím. A tato civilizace, o níž mluvím, začíná být utlačována a terorizována. Naši lídři ztratili kritické myšlení. Snažím se hovořit o důvodech, proč situaci změnit, proč je dobré bránit naše zlatá pravidla, zákony.
Představil jste svou hypotetickou civilizaci. Huntington to udělal mnohem zřetelněji. A jak vidíme, tak mezi mnohem bližšími civilizacemi, jako jsou západní a pravoslavná, také zuří boje. Hovořím o Ukrajině. Myslíte si, že i tento konflikt by mohl před roztahovačností politického islámu utichnout?
Vždy se snažím hovořit o tom, co znám. To je politický islám. Nemluvím o vztazích s Ruskem, ale o tom, jak je politický islám nebezpečný a jak nám může ublížit. Na stole leží nespočet velkých témat, ale osobně jsem se chopil jednoho. Jde o politický islám. Neporovnávám náboženství, nepřednáším o politické historii. Jednou jsem specialista a u toho zůstanu.
Opravdu si myslíte, že náboženství rozvrstvené do tolika skupin je schopné vnímat ideje politického islámu tak jednotně, jak o tom mluvíte? Máme zde sunnity, šíity, drúzy nebo i bektašije, máme zde Turky, Kurdy, Saúdy či Somálce...
To je pravda. První válka islámu ale byla proti těm, kteří chtěli převzít vedení. Byla to válka muslimů proti muslimům. Každopádně to není náboženství míru. Když si to spočítáte, tak muslim je vždy mnohem cennější než jakýkoliv káfir. To je základ džihádu. To praktikuje Islámský stát.
Proč jste svou mezinárodní organizaci Centrum pro studium politického islámu umístil právě na Moravu, do Brna?
Volal mi mladý muž Milan Podlipný, že četl mé knihy, a říkal, že Evropě začínají těžké časy a potřebuje mé znalosti. Moc jsem neváhal. Představil mi zde lidi podobného smýšlení, a tak jsme se domluvili. Milan je mladík s obrovským entuziasmem. V USA mají všichni „spolubojovníci“ šedé vlasy, tady je jich většina mladých, což je pro mě moc pozitivní zjištění. Nicméně bych jel pomáhat kamkoliv, kde bych byl užitečný. Ostatně je to jediný důvod, proč cestuji.
Postsocialistické země Evropy se k imigraci, podle vás hidžře, staví velmi odtažitě. Nemá to také souvislost?
Takhle promyšlené to nemám. Konečným účelem ale je, aby mělo Centrum pro studium politického islámu fyzické sídlo v každé zemi na světě. Začali jsme v Česku, protože to byl Milanův nápad. Jinak jsem velmi provincionální muž, nerad cestuji. Důvod, proč jsem sem přijel, je politický islám.
kdo je Bill Warner

zdroj : http://www.parlamentnilisty.cz/

Žádné komentáře:

Okomentovat