čtvrtek 9. července 2015

Facebook prý chystá vlastní konkurenci Spotify, Apple Music i YouTube

Sociální síť se chystá vstoupit do hudebního byznysu, píše server Music Ally. Začne s videoklipy, v plánu má ale i audio streaming.




O tom, že zástupci Facebook jednají s velkými hudebními vydavateli, psal před několika dny server The Verge. Schůzky se Sony Music Entertainment, Universal Music Group či Warner Music Group podle něj zatím nevedly ke konkrétnímu cíli.
Music Ally teď přichází s konkrétnějšími informacemi. Podle nejmenovaných zdrojů Facebook začne s průnikem na hudební pole opatrně: nejdřív nabídne vydavatelům podíl na zisku z reklamy přehrané u hudebních videoklipů, podobně jako to dělá YouTube. 
Sociální síť má za tímto účelem spustit i vlastní obdobu systému ContentID. Ten na YouTube identifikuje videa nahraná uživateli, upozorní na ně majitele práv a dává jim na výběr, zda chtějí klipy smazat, nebo inkasovat podíl z reklamních zisků.
Na internetu se tak schyluje k velkému střetu Googlu a Facebooku, který v poslední době ostře útočí na dominanci Googlu v oblasti videa. Nedávno oznámil, že se začne s velkými poskytovateli videa dělit o peníze z reklamy. A hudební videa jsou logickou součástí tohoto kroku.
Jakmile Facebook přesvědčí vydavatele, že jeho systém funguje a generuje peníze, má přijít na řadu vlastní streamingová služba typu Spotify. Ta zatím nemá konkrétní obrysy, podle Music Ally ji ale Facebook spíš postaví sám, než by kupoval nějakou fungující firmu.

Žádné komentáře:

Okomentovat